Algemene informatie

Acrogym is spektakel: je maakt acrobatische sprongen, samen met anderen bouw je piramides en soepel spring je weer van elkaar af. Het lijkt soms wel circus!

Samen
Bij acrogymnastiek is samenwerking enorm belangrijk. Dit kan via partneroefeningen: dit doe je met tweetallen. Met een meisje en dame, met een jongen en een heer; maar ook gemengd dus een meisje en een heer bijvoorbeeld kun je samen een oefening op muziek uitvoeren. De groepsoefeningen doen dames met zijn drieรซn en heren in viertallen. Met zo’n groepje kun je bijvoorbeeld ook een prachtige piramide bouwen.

2016 district finale0244

Evenwicht
Gevoel voor evenwicht is heel belangrijk bij acrogym. Tijdens de lessen krijg je daarvoor veel oefeningen. Je moet je daarvoor goed kunnen concentreren en letten op je partner: samen moet je immers in evenwicht zien te komen en blijven om bijvoorbeeld op de schouders te kunnen staan.

2016 district finale0324

Spieren
Tijdens de training krijg je veel spanningsoefeningen, die zorgen dat je sterke spieren krijgt.
Door goed aanspannen van de spieren wordt je lichaam ook veerkrachtiger en stabieler.
Bovendien krijg je een goed gevoel voor de juiste lichaamshouding. Om goed acrogymnastiek te kunnen beoefenen moet je veel zekerheid uitstralen. Niet twijfelen, maar gewoon doen.
Natuurlijk nadat je eerst onder veel begeleiding geoefend hebt.
Stapje voor stapje oefen je met de partner(s), vaak op muziek. Als je veel oefeningen beheerst, kun je dat laten zien aan anderen. Zowel op wedstrijden als bij demonstraties.

Creativiteit
Je kunt ook veel eigen ideeรซn kwijt in acrogym. Samen met je partner(s) zoek je naar nieuwe houdingen, gymnastische sprongen, variaties en vloeiende verbindingen van de ene beweging naar de andere.

2016 district finale0199

Partneroefeningen
Op een vloer van 12 bij 12 meter werk je samen op muziek. Je doet daarbij balansoefeningen, tempo-oefeningen en het samen gelijktijdig uitvoeren van acrobatische sprongen. De lenigste, jongste en lichtste turn(st)er werkt meestal boven en de sterkste, grotere, oudere en zwaardere turn(st)er is ideaal voor als onderpartner.

Groepsoefeningen
Ook bij de groepsoefeningen worden er balans- en tempo-oefeningen gedaan. In de balansoefening wordt een piramide gemaakt. En net als bij de partneroefeningen staat de sterkste onder en de lichtste boven.

2015 OKWN beverwijk0209

Lesrooster

St. Bonifaciusstraat t/o nr.17
woensdag 17:00-18:15 Wedstrijd groep
vanaf 7 jaar
Hester Mehagnoul
hester.mehagnoul@fraternitas.nl
woensdag 18:00-20:00 Wedstrijd groep
vanaf 7 jaar
Mirjam den Uijl
mirjam@fraternitas.nl
woensdag 20:00-21:00 Demo groep
vanaf 8 jaar
Qvinny Leemans
qvinny@fraternitas.nl
zaterdag 09:00-10:00 Recreatie
vanaf 6 jaar
Antje van Oostveen en
Anke van Hardeveld
zaterdag 09:00-11:00 Wedstrijd groep
vanaf 7 jaar
Hester Mehagnoul
hester.mehagnoul@fraternitas.nl
zaterdag 11:00-11:30 Springlesย wedstrijd groep Mirjam den Uijl
mirjam@fraternitas.nl
zaterdag 11:30-13:00 Wedstrijd groep
vanaf 7 jaar
Mirjam den Uijl
mirjam@fraternitas.nl
Oude Kerkstraat
maandag 17:00-18:00 Recreatie
vanaf 6 jaar
Sarah Dirksen
sarah@fraternitas.nl
maandag 18:00-19:00 Wedstrijd groep
vanaf 6 jaar
Sarah Dirksen
sarah@fraternitas.nl

Lid worden?

Neem contact op met de desbetreffende train(st)er om te kijken of er plek is en er proeflessen kunnen worden gevolgd. De kosten van de les zijn te vinden bij de contributieregeling.

Onze trainers zullen zo snel mogelijk reageren, maar dit is niet altijd binnen 1 of 2 dagen. Het lesgeven is voor onze trainers een hobby, dus zij doen dat naast hun werk/studie.

De inschrijving als lid gebeurt ook via de train(st)er.

Terug naar boven